Directeuren-grootaandeelhouders (dga’s) kunnen vanaf 1 januari 2017 niet langer pensioen in eigen beheer opbouwen. Dat is het gevolg van de langverwachte Wet uitfasering pensioen in eigen beheer van staatssecretaris Wiebes. Met de nieuwe wet verdwijnt tevens de mogelijkheid om nog te doteren aan eventueel reeds in eigen beheer opgebouwde pensioenaanspraken. De wet moet nog worden aangenomen, maar dat lijkt een… Read more →